WEEKEND I VENEDIG: #THEOLSENS MINI GUIDE

22. maj 2019

reklame-links

Til min fødselsdag d. 2. maj havde Morten givet mig en rejse til Venedig (som vi selvfølgelig planlage i god tid inden) og vi fik endelig vores første kæreste get-away sammen. Vi bestilte næsten alt på forhånd lavede en lille plan ift. hvad vi skulle bruge vores weekend på, men vi prøvede ikke at nå at se det hele for at det ikke skulle være en tur hvor vi løber rundt i byen. Flyveturen var heldigvis meget kort – det var jeg jo glad for, da jeg har flyskræk og vejret var helt fantastisk. Jeg er virkelig glad for at Morten fik denne idé og vi snakker stadig om, hvor lækker en tur vi havde og hvor dejligt det at have hinandens fulde opmærksomhed.

DAG 1

Vi ankom til Venedig midt på dagen og tog en water taxi fra Marco Polo lufthavnen (ca. 1000kr), hvor man sejler direkte fra lufthavnen ind til hotellet – det var ret lækkert. Man kan godt tage en bus, som stopper i centrum, hvor man kunne gå fra, men vi havde lyst til prøve noget andet. Man sejler helt ind til døren af hotellet, som I kan se på billedet her til venstre. Vi boede på Aqua Palace Hotel som lå helt perfekt med lidt gå-afstand til de fleste ting. Man kan sagtens sejle i gondol, da der jo ikke kører biler i de smalle gader, men vi gik faktisk bare rundt for at se byen og alle de små butikker og caféer.

Top – Nelly // Nederdel – Boohoo (lign.) // Solbriller – Boohoo

Vi udnyttede selvfølgelig også dagene til at sove længe og faldt også tidligt i søvn, så vi fik hvilket os godt i de dage. Selvom vi er afsted på denne måde, så havde vi begge computer med for at svare mails, men kun de mest nødvendige og kort, da vi ikke var på hotellet i løbet af dagen ellers. Morten er kreativ på forskellige tidspunkter, så når han føler for det går han igang med musikken. Da vi ankom o formiddag, klædte vi hurtigt om og gik en lang tur med det samme, hvor vi fik en (dyr, men god) kaffe og lille snack på Markuspladsen.

Kjole – Asos // Bum Bag – Kendall + Kylie // Sneaks – Adidas

AFTEN: Middag på Bistrot de Venise, hvor vi havde bestilt bord på forhånd (jeg bruger altid App’en The Fork). Servicen var rigtig god og det var varmt nok til at sidde udenfor. Jeg bestiller oftest fisk på restauranter og efter flere retter og dessert var vi meget mætte. Jeg har brugt min #GLAMGOALSPALETTE under hele turen, hvor jeg til aftenlooket også brugte #Revenge highlighter ovenpå øjenskyggerne. Den er så praktisk at have med på rejser med all-in-one løsningen og spejlet indeni.

Kjole Missguided // Perlespænder Milledeux (reklame) // Kors halskæde (gammel)

DAG 2

Det var 2. maj og min fødselsdag, så vi startede dagen på Markuspladsen på Café Florian, som flere af jer havde anbefalet til os på Instagram. TAK for det – det var den mest perfekte start på dagen. Vi bestilte ALT, hehe og det var vildt lækkert. Der er udsigt til Markuspladsen herfra og levende musik oveni. Det var ikke billigt, men nu skulle jeg jo forkæles. jeg var ret vild med de små cookies og kager.

Det var den store sightseeing dag og jeg havde bestilt adgang til Dogespaladset, som I ser på billederne her og til en kanalrundfart senere på dagen via en App, som hedder GetYourGuide – den er ret smart. Der er lidt kø diverse steder, og jeg vil anbefale at stå tidligt op og komme igang inden alle børnefamilierne kommer ud. Der var en del turister selvfølgelig, men man kan stadig nyde byen fuldt ud. Vi brugte hele dagen på at gå rundt og sejle rundt bagefter og lege turister.Venedig er en vanvittig smuk by og vi var ærligt talt ret imponerede. Der er en del lækre shoppingmuligheder og flotte designerbutikker imellem alt andet. Vi havde dog ikke shopping i planerne, men jeg overtalte Morten til at gå ind et par steder. Der er også et stort shopping center ved vandet som skulle være amazing, men det var ikke vores fokus denne gang.

Kjole – ASOS // Ankh Halskæde – Nelly

MIDDAG: Danieli Bistro havde gode anmeldelser de forskellige steder og eftersom vi faktisk blev advaret om at det er svært at finde gode spisesteder i Venedig, så har vi måske været superheldige. Alt hvad vi spiste var rigtig godt, men vi gik efter de lidt dyrere steder, for at være på den sikre side. Bistroen er på toppen af Daniel hotellet ved vandet og om natten er udsigten super smuk. Vi fik vildt lækre retter – jeg bestilte fisk igen og sluttede af med dessert og kaffe og en god aftentur i Venedig by night.

Kjole – Missguided // Taske – Dior

DAG 3

Vi havde ca. en halv dag tilbage og turen til Rialto broen, so vi sejlede forbi dagen inden, så nu kente vi vejen. Der var ikke langt fra vores hotel og vi fik set flere af de næsten eventyrlige bygninger på vejen. Vi nåede en lille italiensk is efter at have besøgt Vivaldis Museum of music og så var det også tid til at tage hjemad igen. det var nemmest at sejle tilbage til lufthavnen i vandtaxa og nyde udsigten af Venedig bag os.

T-Shirt Faustix Merch // Joggingbukser – Missguided

Inden turen havde man selvfølgelig hørt om den smukke by og set billeder, men virkeligheden imponerer meget og det er absolut en lækker by til en kæresteferie – jeg vil mene at 2-3 dage er helt perfekt. Det er en lidt dyr by, men nem at finde rundt i og fuld af søde mennesker. Vi skal absolut tilbage en anden gang og se resten af seværdighederne… Xx